Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Πάτωσαν οι Έλληνες 15χρονοι μαθητές σε παγκόσμιο τεστ αξιολόγησης επιδόσεων

Ούτε έξω φαίνεται να πηγαίνουμε καλά, αγαπητοί φίλοι, αφού η πιο πρόσφατη έκθεση αξιολόγησης εκπαιδευτικών μαθημάτων έδειξε ότι οι Έλληνες μαθητές πάτωσαν παταγωδώς.
Η έκθεση του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ), Pisa 2015, κατατάσσει 32ους ανάμεσα σε 35 χώρες του ΟΟΣΑ τους Έλληνες 15χρονους μαθητές. Μόλις 3 θέσεις από τον πάτο του βαρελιού δηλαδή. Όπως προκύπτει από την εφετινή έκθεση του ΟΟΣΑ, οι 15χρονοι μαθητές κατέλαβαν την 32η θέση ανάμεσα στις 35 χώρες του Οργανισμού και συνολικά σε 72 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα.
Η διεθνής αξιολόγηση PISA συντάσσεται κάθε τρία χρόνια και βρίσκεται υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ. Η χώρα μας έλαβε 455 βαθμούς στις επιστήμες (-6 σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα), 467 στην κατανόηση κειμένου (-8) και 454 στα μαθηματικά (+1).


Οι μαθητές της Σιγκαπούρης αναδείχθηκαν οι καλύτεροι στον κόσμο, με περισσότερους από 550 βαθμούς, ενώ ακολουθούν οι μαθητές της Ιαπωνίας ενδυναμώνοντας τα στερεότυπα που υπάρχουν για τους ασιάτες μαθητές

Πρώτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η Βρετανία, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Ιρλανδία το Βέλγιο, η Πολωνία, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Αυστρία και η Ισπανία. Χαμηλότερη βαθμολογία από τη χώρα μας έλαβε η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Κύπρος και άλλες χώρες των δυτικών Βαλκανίων.

Παρέα στη γαλαρία της ευρωπαϊκής κατάταξης μας κάνουν οι μαθητές από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Κύπρο, καθώς και τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων.

Όπως διαβάζουμε εδώ, η υπεύθυνη του PISA για την Ελλάδα κυρία Χρύσα Σοφιανοπούλου, ανέφερε:

Το κύριο αντικείμενο αξιολόγησης για το PISA 2015 ήταν οι Φυσικές Επιστήμες, ενώ εξετάστηκαν επίσης, με πιο συνοπτικό τρόπο τα Μαθηματικά, η Κατανόηση Κειμένου και η Συνεργατική Επίλυση Προβλήματος.
Πάντως και στα Μαθηματικά, και στην κατανόηση κειμένου και στη συνεργατική επίλυση προβλημάτων, οι επιδόσεις των Ελλήνων 15χρονων είναι κάτω από τον μέσο όρο των χωρών μελών του ΟΟΣΑ.

Οι Έλληνες μαθητές σύμφωνα με την έκθεση δε φαίνεται να έχουν μεγάλες επαγγελματικές προσδοκίες από τις γνώσεις που προσφέρουν οι επιστήμες, αλλά και γενικότερα φαίνεται ότι δεν έχουν κίνητρα για να μελετήσουν.

Η πτώση, πάντως, φαίνεται να είναι γενικότερη, όπως αναφέρεται και στην έκθεση:

Ενώ η δαπάνη ανά μαθητή στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 20% από το 2006 στις χώρες του ΟΟΣΑ, μόνο 12 από τις 72 χώρες είδαν τις επιδόσεις να βελτιώνονται αυτό το διάστημα
Ολόκληρη η έκθεση PISA 2015 εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου