Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2015

«Γκρεμίζοντας» ένα μύθο… αυτόν του πόσιμου κολλαγόνου

Εμείς οι γιατροί αλλά και οι επιστημονικοί μας φορείς σπάνια(κακώς) ασχολούμαστε με οσα διαφημίζονται απο τις πανίσχυρες εταιρείες και τους διαφημιστές που προσπαθούν να σου πουλήσουν το "νερό του Καματερού" που θεραπεύει τα πάντα.

Η κουβέντα γίνεται για το πόσιμο κολλαγόνο που "θεραπεύει" τα πάντα σε σχέση με τις δύσκολες και ανίατες αρθροπάθειες που εμφανίζει με την πάροδο του χρόνου ο άνθρωπος.

Το παραμύθι ειναι πολύ καλά πλασμένο και όμορφα περιτυλιγμένο αφού προσπαθεί να πείσει τον απελπισμένο ασθενή πουλώντας του ελπίδα και όμορφα λόγια.

Μια απλή ανάλυση βέβαια του τρόπου με το οποιο προσλαμβάνεται αυτο το "θαυματουργό φάρμακο" αρκεί για να διαλύσει τις οποίες ελπίδες και προσμονές και να καταδείξει το μέγεθος της πλάνης.

Υ̟πάρχουν βέβαια και ακόμη πιο ντραταχτά στοιχεία, αν κανεις απλά αναγνώσει την παθολογοανατομική και την λειτουργία του χονδροκυτταρου,αλλά προς το παρόν ας αρκεστούμε σε οσα με γλαφυρό τρόπο περιγράφει ο Βιολόγος της ανάρτησης.

Για την αντιγραφή
Παναγιώτης Στασινός
Οροπαιδικός-Χειρουργός

«Γκρεμίζοντας» ένα μύθο… αυτόν του πόσιμου κολλαγόνου

Υγρό Πόσιμο Κολλαγόνο ως συμπλήρωμα διατροφής!

Κολλαγόνο, η «κόλλα» του σώματος

Tο κολλαγόνο είναι μια πρωτεΐνη που αποτελεί βασικό συστατικό του συνδετικού ιστού (περιτονίας) του σώματός μας. Ο συνδετικός ιστός υπάρχει παντού μέσα μας, καθώς συνδέει τα όργανα μεταξύ τους (έτσι πχ κρατιούνται σταθερά στη θέση τους, μέσα στον θώρακα και την κοιλιά), συνδέει τις ίνες των ιστών μεταξύ τους μέσα στα όργανα, καθώς και τα κύτταρα μεταξύ τους μέσα στις ίνες των ιστών. Ουσιαστικά, όλο το σώμα μας (ακόμα και τα οστά) χτίζεται πάνω, γύρω και μέσα στην περιτονία, όπως τα τούβλα «γεμίζουν» τον τσιμεντένιο σκελετό για να φτιαχτεί ένα σπίτι.

Επίσης, σε διάφορες μορφές ανάλογα με το όργανο, το κολλαγόνο βρίσκεται στους τένοντες, στην καρδιά, στα νύχια, στα μαλλιά, στο δέρμα, στα ούλα, στα μάτια, στις αρθρώσεις και στα αιμοφόρα αγγεία μας• είναι αυτό που δίνει συνοχή και ελαστικότητα στους ιστούς, όπως για παράδειγμα στο δέρμα, τους χόνδρους, τις αρτηρίες και τις αρθρώσεις. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που το κολλαγόνο αντιστοιχεί περίπου στο 30% του σωματικού μας βάρους

Κολλαγόνο ως συμπλήρωμα διατροφής;

Έκθεση φωτογραφίας , από τη "Φωτογραφική Ομάδα Λαμίας"

Ο κόσμος που μας περιβάλλει ερμηνεύεται μέσα από τη φωτογραφική ματιά και ευαισθησία των μελών της Φωτογραφικής Ομάδας, άλλοτε με το χρώμα , άλλοτε με την απουσία του και αποτυπώνεται στα έργα που θα εκτεθούν.
Η έκθεση θα λειτουργεί από τις 9 το πρωϊ έως το βραδυ στις 12.
Με το τέλος της έκθεσης στα Στενά αρχίζει ο επιμορφωτικός κύκλος μαθημάτων φωτογραφίας για το 2015-2016 (5 Οκτωβρίου, 19:00 στην αίθουσα της Φ.Ο.Λ. , Λεωνίδου 6- 3ος όροφος) για τα νέα μέλη μας που επιθυμούν να γνωρίσουν την τέχνη της Φωτογραφίας.
Πληροφορίες Τάσος Τσιούμας 697-8122015 & Νικήτας Παππάς 694-2061634.
Στη διάθεσή σας για οποιαδηποτε πληροφορία
 Νικητας Παππάς

Σαρώνει τα μετάλλια η Ελένη Γκούζια...

Συνεχίζει να σαρώνει τις διακρίσεις η συμπολίτισσά μας Ελένη Γκουζια-Τσιαχρή  που αγωνίζεται σε αθλητικές διοργανώσεις βετεράνων αθλητών.
Πρόσφατα κατέκτησε 4 χρυσά μετάλλια σε βαλκανικούς αγώνες που διεξήχθησαν στη Θεσσαλονίκη. Μιλώντας στο  κεντρικό δελτίο του ΛΑΜΙΑ FM-1 για μια ακόμη φορά όμως αναφέρθηκε στην έλλειψη υποδομών στη Λαμία για την προετοιμασία των αθλητών του στίβου
Ακούστε τη συνέντευξη στον Lamiafm1 εδώ

Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2015

33ο Σπάρταθλον 2015, με 12 στα 12 για τον Απολλώνιο Γκόγκο!

Έπεσε η αυλαία για ένα ακόμη ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ του ιστορικού αγώνα των 246 χιλιομέτρων και χρονικού ορίου 36 ωρών.Από τους 387 δρομείς,174 κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό και να αγγίξουν τα πόδια του Λεωνίδα,ανάμεσά τους και 30 Έλληνες!
Για πρώτη φορά ο Σύλλογος Δρομέων Φθιώτιδας "Τραχίνα" εκπροσωπήθηκε από 2 αθλητές με τον Απολλώνιο Γκόγκο να τερματίζει για 12η συνεχόμενη χρονιά (ρεκόρ) , χαρίζοντας μεγάλη χαρά στη δρομική κοινότητα και όχι μόνο.
Στον αγώνα συμμετείχε για πρώτη φορά και ο Λουκάς Πρατίλας, ο οποίος διέκοψε την προσπάθειά του στο 115χλμ.
Συγχαρητήρια σε όλους τους αθλητές που έλαβαν μέρος στο δύσκολο αυτό αγώνα.
Στον  Απολλώνιο ευχόμαστε υγεία,δύναμη και καλή συνέχεια.Στο δε Λουκά , ευχόμαστε να πραγματοποιηθεί ο στόχος του, σε μια επόμενη προσπάθεια.

Τα δέντρα λένε «ως εδώ» με την Κλιματική Αλλαγή

Τα δέντρα, ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία στη μάχη κατά της Κλιματικής Αλλαγής λόγω των τεραστίων ποσοτήτων διοξειδίου του άνθρακα που απορροφούν, διακόπτουν σταδιακά την πρόωρη ανάπτυξη φύλων που προκαλεί η υπερθέρμανση του πλανήτη.
Η χρονική μετάθεση των εποχών, όπως αυτή γίνεται αντιληπτή από την πρόωρη άνοιξη και το παρατεταμένο (και πιο υγρό) καλοκαίρι έχει προκαλέσει την ανάπτυξη των φύλλων νωρίτερα από ότι συνέβαινε στο παρελθόν.
Κάθε χρόνο που περνάει, τα δέντρα βγάζουν φύλλα ολοένα πιο νωρίς την άνοιξη, εξαιτίας της ανόδου της θερμοκρασίας λόγω της κλιματικής αλλαγής. Όμως, φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα, τα δέντρα έχουν αρχίσει να «απεργούν», καθώς δείχνουν μια τάση να σταματήσουν αυτή την πρόωρη ανάπτυξη φύλων.

Αντί για ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ρύπανση και ασυδοσία

Σκηνικό ασυδοσίας, περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και ανευθυνότητας εκ μέρους των πολιτών επικρατεί στον τομέα της ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών.
Οι Έλληνες πολίτες, γνωστοί για την εγκληματική άγνοια και ανευθυνότητα που επιδεικνύουν σε όλα τα ζητήματα που αφορούν τον κοινό βίο, κυριολεκτικά βαριούνται να μεταφέρουν τις ηλεκτρικές τους συσκευές σε καταστήματα ηλεκτρικών που αναλαμβάνουν την ανακύκλωσή τους ή να συνεννοηθούν με τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες για την παραλαβή και διάθεση των πιο ογκωδών αντικειμένων.
Αντιθέτως, τα παρατάνε μπροστά στην πόρτα του σπιτιού τους για να τα μαζέψει ο παλιατζής.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ανακύκλωσης Συσκευών, αυτή είναι η κατάληξη του 80% των ογκωδών ηλεκτρικών συσκευών στη χώρα μας.

13η Λαμπαδηδρομία και 28η Αμφικτιονία Εθελοντών Αιμοδοτών

Ο  Πολιτιστικός  Σύλλογος  Διβριωτών, διοργανωτής  σύλλογος  της 28ης Αμφικτιονίας, νιώθει  την  ανάγκη  να ευχαριστήσει  δημόσια  τις  αρχές του  τόπου, τους  φορείς,  συλλόγους   αλλά  και  τον  καθένα  εθελοντή  χωριστά  για  την το  αγκάλιασμα  από  την  πρώτη  στιγμή των  εκδηλώσεων  για  την  13η  Λαμπαδηδρομία που  πραγματοποιήθηκαν  στην  πόλη  μας στις  23-24-25 Σεπτεμβρίου  και  την  28η  Αμφικτιονία  που  ξεκίνησε  την  Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου στον  ιστορικό  χώρο  των  Θερμοπυλών  και  ολοκληρώθηκε    σήμερα στη  Λαμία.   Όλοι  μαζί  αποδείξαμε  ότι  μπορούμε  και  σ  αυτές  τις  δύσκολες  εποχές, να μεταφέρουμε  το  μήνυμα  της  εθελοντικής αιμοδοσίας από   άκρη σε  άκρη  της  πατρίδος  μας και  να διοργανώσουμε  ένα  επιτυχημένο   πανελλαδικό  συνέδριο  αντάξιο  των  Αμφικτιονιών .
Δεν  σταματάμε  όμως  εδώ, αυτή  ήταν  η αρχή, η  σπίθα  που  θα  δυναμώσει  τον  αγώνα  μας για  την  μαζικοποίηση  των  συλλόγων  εθελοντών  αιμοδοτών, για  την  ενδυνάμωση  της  εθελοντικής  μη  αμειβόμενης  αιμοδοσίας, για  την  συνέχιση  των  προσπαθειών  μας  ώστε  να  υπάρξουν  μετρήσιμα  αποτελέσματα .

Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων: σκόπιμες καθυστερήσεις και πισωγυρίσματα-Συζήτηση για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση και όχι για τον ΦοΔΣΑ (του Στέφανου Σταμέλλου)

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι η διαρκής και στείρα αντιπαράθεση στο δημοτικό συμβούλιο Λαμίας για τον ΦοΔΣΑ Στερεάς - συνειδητά ή όχι - δεν αφήνει πολλά περιθώρια για συζήτηση σχετικά με την Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων και για ένα ρεαλιστικό, αποκεντρωμένο, κοστολογημένο και άμεσα εφαρμόσιμο Δημοτικό Σχέδιο. Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι αυτό βολεύει και εξυπηρετεί συγκεκριμένα επιχειρηματικά, και όχι μόνο, συμφέροντα και σχέδια.

Οι καθυστερήσεις τόσων χρόνων για την αποτελεσματική διαχείριση των στερεών αποβλήτων είναι καθαρά θέμα τακτικής από τη μεριά των «συμφερόντων», που ορέγονται την πίττα των σκουπιδιών. Την τακτική αυτή των καθυστερήσεων  υπηρέτησαν και υπηρετούν και φορείς της αυτοδιοίκησης. Κι αυτό γιατί οι επιλογές των «συμφερόντων» είναι να οδηγηθούν τα πράγματα στα μεγάλα εργοστάσια και στις Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων, στις ΜΕΑ όπως τις λένε. Αυτές θα δέχονται σύμμεικτα απορρίμματα και θα είναι βιώσιμες με συγκεκριμένο όγκο σκουπιδιών, ανάλογα με τη δυναμικότητα της κατασκευής τους. [Ενδεικτική είναι η περίπτωση της ΣΔΙΤ για την Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας, η οποία πρέπει να δέχεται 120.000 τόνους τον χρόνο, όταν σήμερα οι ποσότητες σκουπιδιών διαμορφώνονται γύρω στους 100.000 τόνους. Επίσης η περίπτωση της Περιφέρειας Πελοποννήσου, που  η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί, αλλά προβλέπει εγγυημένη ποσότητα σκουπιδιών 200.000 τόνων τον χρόνο(http://www.efsyn.gr)]

Οι ΜΕΑ θα λειτουργούν χωρίς επιχειρηματικό ρίσκο. Οι φορείς της αυτοδιοίκησης, οι δήμοι και οι ΦοΔΣΑ, θα αναλάβουν να εγγυώνται την βιωσιμότητα της λειτουργίας τους. Θα αναλάβουν να εξασφαλίζουν δηλαδή τον απαραίτητο όγκο σκουπιδιών ή το όποιο κόστος λειτουργίας τους θα μεταφέρεται στις πλάτες των δημοτών. Αυτό πολύ απλά σημαίνει κίνητρο για την ακύρωση και υπονόμευση της ανακύκλωσης. 

Με λίγα λόγια σκόπιμα θεωρούν και χαρακτηρίζουν - με μισόλογα είναι αλήθεια - όλες τις μορφές ολοκληρωμένης διαχείρισης ως αποτυχημένες και ανεφάρμοστες. Με ελιγμούς, καθυστερήσεις και συνεχείς παρατάσεις, ευρωπαϊκά πρόστιμα και καλλιέργεια απογοήτευσης, οδηγούν τα πράγματα με μαθηματική ακρίβεια στις ΜΕΑ. Είτε αυτές θα είναι μέσω των ΣΔΙΤ, είτε μέσω άλλης μορφής χρηματοδότησης.

Αυτήν ακριβώς την τακτική ακολουθεί η Δημοτική Αρχή σήμερα. Γι’ αυτό και η αδιαφάνεια∙ γι’ αυτό και μεταφέρεται το παιχνίδι στους φερόμενους ως ειδικούς της ΔΕΠΟΔΑΘ με τη μεταφορά και της «περιουσίας» του ΧΑΔΟ/ΧΥΤΑ∙ γι’ αυτό και ο δήμαρχος βιάζεται να πάρει αποφάσεις, που να προκαταλαμβάνουν τις πιθανές αλλαγές της νομοθεσίας ή την αναθεώρηση του ΕΣΔΑ και του ΠΕΣΔΑ λέγοντας ότι υπάρχει Περιφερειακό Σχέδιο και εννοώντας το παλιό.

Την ίδια τακτική ακολούθησε και η προηγούμενη δημοτική αρχή του κ Κοτρωνιά με τις δεκάδες των μελετών και την κωλυσιεργία «ψάχνοντας» για τη γεωγραφική θέση κατασκευής του ΧΥΤΑ. Έτσι ορίστηκε η θέση στο Τρίλοφο - παραλίγο να πάει στην Πάππα, στα Άγραφα δηλαδή… - ενώ ήξερε ότι ποτέ δεν μπορούσε - και δεν συμφέρει -  να γίνει εκεί ο ΧΥΤΑ για πολλούς λόγους.

Εμείς επιμένουμε, με βάση τις αρχές μας, για: έμφαση στην πρόληψη και στην μείωση, την επανάχρηση, τη διαλογή στην πηγή και την κομποστοποίηση, τις αποκεντρωμένες μονάδες μικρής κλίμακας και κόστους για την τελική διάθεση των υπολοίπων, τη δημόσια διαχείριση αλλά και την κοινωνική ενεργοποίηση και συμμετοχή. Ο χρόνος είναι ασφυκτικός. Πρέπει να προχωρήσουμε χωρίς ταλαντεύσεις σε ένα νέο μοντέλο διαχείρισης στερεών αποβλήτων στην προοπτική μιας Κοινωνίας Μηδενικών Αποβλήτων, με συναίσθηση επίσης ότι πρέπει να δοθούν άμεσες λύσεις στα προβλήματα.

* Μέλος της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Λαμίας

Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2015

Παναγιώτης Στασινός :''Δεν χωράνε λαϊκισμοί,ιδεοληψίες και στείρες αντιπαραθέσεις στην διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων''(βίντεο)

Ο Παναγιώτης Στασινός,Δημοτικός Σύμβουλος της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών,μιλά στον Lamiafm1 για τον Ισολογισμό και Απολογισμό 2014 του Δήμου Λαμιέων μετά την Έκθεση των Ορκωτών Λογιστών, για το μεγάλο θέμα της έλλειψης ολοκληρωμένης διαχείρισης των Στερεών Αποβλήτων το οποίο λαμβάνει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις στον δήμο μας καθώς και για τις μεγάλες αντιπαραθέσεις που έχουν ξεσπάσει σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία του ΦΟΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας.

Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2015

Αναλυτικά η Έκθεση των Ορκωτών Λογιστών για τον Ισολογισμό 2014 στον Δήμο Λαμιέων-Τα 10 σημεία των επιφυλάξεων



Έκθεση επί των Οικονομικών Καταστάσεων
(οι επισημάνσεις ειναι δικές μας)

Ελέγξαμε τις ανωτέρω οικονομικές καταστάσεις του Δήμου Λαμιέων που αποτελούνται από τον ισολογισμό της 31 Δεκεμβρίου 2014, την κατάσταση αποτελεσμάτων και τον πίνακα διάθεσης αποτελεσμάτων της χρήσεως που έληξε την ημερομηνία αυτή, καθώς και το σχετικό προσάρτημα.    Ευθύνη της Διοίκησης για τις Οικονομικές Καταστάσεις   

Η διοίκηση είναι υπεύθυνη για την κατάρτιση και εύλογη παρουσίαση αυτών των οικονομικών καταστάσεων σύμφωνα με τα Λογιστικά Πρότυπα που προδιαγράφονται από την Ελληνική Νομοθεσία, όπως και για εκείνες τις εσωτερικές δικλείδες που η διοίκηση καθορίζει ως απαραίτητες ώστε να καθίσταται δυνατή η κατάρτιση οικονομικών καταστάσεων απαλλαγμένων από ουσιώδη ανακρίβεια που οφείλεται είτε σε απάτη είτε σε λάθος.    Ευθύνη του Ελεγκτή    Η δική μας ευθύνη είναι να εκφράσουμε γνώμη επί αυτών των οικονομικών καταστάσεων με βάση τον έλεγχό μας. Διενεργήσαμε τον έλεγχό μας σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Ελέγχου. Επίσης λάβαμε υπόψη μας και τις σχετικές διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ν. 3463/2006 όπως ισχύει).

Τα πρότυπα αυτά απαιτούν να συμμορφωνόμαστε με κανόνες δεοντολογίας, καθώς και να σχεδιάζουμε και διενεργούμε τον έλεγχο με σκοπό την απόκτηση εύλογης διασφάλισης για το εάν οι οικονομικές καταστάσεις είναι απαλλαγμένες από ουσιώδη ανακρίβεια.

Ο έλεγχος περιλαμβάνει τη διενέργεια διαδικασιών για την απόκτηση ελεγκτικών τεκμηρίων, σχετικά με τα ποσά και τις γνωστοποιήσεις στις οικονομικές καταστάσεις. Οι επιλεγόμενες διαδικασίες βασίζονται στην κρίση του ελεγκτή περιλαμβανομένης της εκτίμησης των κινδύνων ουσιώδους ανακρίβειας των οικονομικών καταστάσεων, που οφείλεται είτε σε απάτη είτε σε λάθος. Κατά τη διενέργεια αυτών των εκτιμήσεων κινδύνου, ο ελεγκτής εξετάζει τις εσωτερικές δικλείδες που σχετίζονται με την κατάρτιση και εύλογη παρουσίαση των οικονομικών καταστάσεων του Δήμου, με σκοπό το σχεδιασμό ελεγκτικών διαδικασιών κατάλληλων για τις περιστάσεις και όχι με σκοπό την έκφραση γνώμης επί της αποτελεσματικότητας των εσωτερικών δικλείδων του Δήμου.

Ο έλεγχος περιλαμβάνει επίσης την αξιολόγηση της καταλληλότητας των λογιστικών αρχών και μεθόδων που χρησιμοποιήθηκαν και του εύλογου των εκτιμήσεων που έγιναν από τη διοίκηση, καθώς και αξιολόγηση της συνολικής παρουσίασης των οικονομικών καταστάσεων. Πιστεύουμε ότι τα ελεγκτικά τεκμήρια που έχουμε συγκεντρώσει είναι επαρκή και κατάλληλα για τη θεμελίωση της ελεγκτικής μας γνώμης.   

Βάση για Γνώμη με Επιφύλαξη   

Από τον έλεγχο μας προέκυψαν τα εξής:   
1. Οι αξίες των ενσώματων παγίων που εμφανίζονται στον Ισολογισμό  διαφέρουν και είναι μικρότερες κατά ποσό 814 χιλ. ευρώ, από  τις αντίστοιχες αξίες του τηρούμενου από τον ΔΗΜΟ μητρώου παγίων, και οι οποίες προέρχονται κυρίως από προηγούμενες  χρήσεις. Λόγω του πλήθους των διαφορών αυτών δεν κατέστη  εφικτό να προσδιοριστούν οι επιπτώσεις τους τόσο σε άλλα κονδύλια του Ισολογισμού όσο και στα αποτελέσματα της χρήσης και των προηγουμένων χρήσεων α) από την διενέργεια ή μη αποσβέσεων στα πάγια αυτά και β) από τις αντίστοιχες αποσβέσεις των επιχορηγήσεων κατά το μέρος που  τα πάγια των διαφορών αυτών είχαν τύχει επιχορήγησης.   

2. Κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών, που προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία (ΠΔ 315/99) και των σχετικών εγκυκλίων, διενεργούνται αποσβέσεις στα πάγια κοινής χρήσης με συντελεστή 4% αντί του προβλεπόμενου  8,33% και για τον λόγο αυτό, οι διενεργθείσες αποσβέσεις των παγίων αυτών της χρήσης 2014 είναι μικρότερες κατά ποσό 1.577 χιλ. ευρώ, με συνέπεια τα αποτελέσματα της χρήσης και το υπόλοιπο  πλεονασμάτων εις νέο να εμφανίζονται ισόποσα αυξημένα. Από τον τρόπο τήρησης του Μητρώου παγίων και ειδικότερα από την ενσωμάτωση παγίων της κατηγορίας αυτής από συγχωνευόμενους Δήμους, δεν κατέστη εφικτό να προσδιορίσουμε την σωρευμένη επίδραση στα αποτελέσματα των προηγούμενων χρήσεων και του υπολοίπου πλεονασμάτων εις νέο λόγω, του προαναφερόμενου λανθασμένου υπολογισμού των αποσβέσεων και στις προηγούμενες χρήσεις.    

3. Δεν υπάρχει πλήρης αντιστοίχηση μεταξύ της αξίας κτήσεως των επιχορηγούμενων παγίων και των ληφθεισών επιχορηγήσεων.  Λόγω του πλήθους και της παλαιότητας των επιχορηγήσεων για πάγια περιουσιακά στοιχεία του Δήμου, δεν ήταν δυνατόν να προσδιοριστεί ο  επηρεασμός, τόσο στα αποτελέσματα της παρούσας χρήσης 2014, όσο και στα αποτελέσματα των προηγούμενων χρήσεων από την διαφοροποίηση του εσόδου από τις αποσβέσεις στις επιχορηγήσεις των επενδύσεων  καθώς και στα υπόλοιπα των λογαριασμών «Επιχορηγήσεις επενδύσεων» και στο «Υπόλοιπο πλεονασμάτων εις νέο».   

4. Στο λογαριασμό του Ισολογισμού «Τίτλοι πάγιας επένδυσης»  α) δεν  συμπεριλαμβάνεται η συμμετοχή του Δήμου στην Δ.Ε.Υ.Α. ΛΑΜΙΑΣ, η οποία σύμφωνα με τα όσα προβλέπονταν στον οδηγό του προγράμματος ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ για συγχωνεύσεις των Δήμων, έπρεπε να περιλαμβάνονται και οι συμμετοχές τους στις Δ.Ε.Υ.Α. στο κόστος κτήσεως αυτών, το οποίο για την Δ.Ε.Υ.Α. Λαμίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας επιδείχθηκαν από τις οικονομικές υπηρεσίες του ΔΗΜΟΥ, ανέρχονταν σε ποσό 2.204 χιλ. ευρώ, με συνέπεια οι «Τίτλοι πάγιας επένδυσης» και το Κεφάλαιο του Δήμου  να εμφανίζονται ισόποσα  μειωμένα. β) Κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών, που προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία (ΠΔ 315/99), δεν σχηματίστηκε την 31.12.2014  συμπληρωματική πρόβλεψη για υποτίμηση των συμμετοχών του Δήμου κατά ποσό 153 χιλ. ευρώ, με συνέπεια οι «Τίτλοι πάγιας επένδυσης» και τα ίδια κεφάλαια να εμφανίζονται ισόποσα αυξημένα, τα δε αποτελέσματα της χρήσης και των προηγουμένων χρήσεων αυξημένα κατά ποσό 18 χιλ. ευρώ και 135 χιλ. ευρώ αντίστοιχα.    

5. Ο Δήμος κατά παγία τακτική δεν παρακολουθεί τα αναλώσιμα, τα ανταλλακτικά και τα πάσης φύσεως αποθέματα σε λογιστική - διαχειριστική αποθήκη και δεν προβαίνει σε απογραφή και αποτίμηση των τελικών αποθεμάτων στο τέλος κάθε χρήσης. Λόγω έλλειψης επαρκών και αξιόπιστων στοιχείων στο λογιστικο- διαχειριστικό κύκλωμα των αποθεμάτων, δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την ακρίβεια των αναλώσεων των αποθεμάτων που έχουν επιβαρύνει τα αποτελέσματα της χρήσης 2014, καθώς και την ορθότητα της μη διενέργειας απογραφής και αποτίμησης των τελικών αποθεμάτων της 31.12.2014.    

6. Κατά παγία τακτική  στο λογαριασμό του Ενεργητικού Α.IV.1 «Ταμείο» κατά την διάρκεια της χρήσεως συμπεριλαμβάνονται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του Π.Δ. 315/99 «Κλαδικό Σχέδιο Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης» και οι καταθέσεις όψεως, το υπόλοιπο των οποίων διαχωρίζεται την 31.12  κάθε χρήσης, με τακτοποιητικές εγγραφές βάσει των αντιγράφων κίνησης των Τραπεζικών Λογαριασμών. Ο ανωτέρω τρόπος παρακολούθησης των ταμιακών διαθεσίμων αντίκειται στις βασικές λογιστικές και διαχειριστικές αρχές ενός αξιόπιστου συστήματος λογιστικής οργάνωσης και εσωτερικού ελέγχου και χρίζει άμεσης βελτίωσης. Επίσης υπάρχουν δεσμευμένες καταθέσεις του Δήμου στην Τράπεζα Ελλάδος, οι οποίες την 31.12.2014 ανέρχονται σε ποσό 322 χιλ. ευρώ και προέρχονται από επιχορηγήσεις Ε.Σ.Π.Α. για πάγιες επενδύσεις, οι οποίες δεν παρακολουθούνται στους προβλεπόμενους λογαριασμούς σύμφωνα τις σχετικές διατάξεις του Π.Δ. 315/99 «Κλαδικό Σχέδιο Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης», με συνέπεια να εμφανίζονται ισόποσα μειωμένες τόσο οι δεσμευμένοι λογαριασμοί καταθέσεων όσο και οι επιχορηγήσεις επενδύσεων.   

7. Το υπόλοιπο του λογαριασμού του Παθητικού Γ.Ι.2. Δάνεια τραπεζών εμφανίζεται αυξημένο κατά ποσό 17 χιλ. ευρώ περίπου από τη προηγούμενη χρήση 2013, λόγω λανθασμένου συμψηφισμού αντίστοιχης υποχρέωσης με διαφορές άλλων λογαριασμών, για τις οποίες δεν μας δόθηκαν επαρκείς εξηγήσεις και οι οποίες χρήζουν περεταίρω διερεύνησης.   

8.  Δεν μας παρασχέθηκαν επαρκή στοιχεία και πληροφορίες από την Νομική Υπηρεσία του Δήμου, προκειμένου να προσδιορίσουμε το ύψος των ενδεχόμενων υποχρεώσεων από επίδικές απαιτήσεις τρίτων κατά του Δήμου, που υφίστανται την 31.12.2014, για το λόγο αυτό διατηρούμε σχετική επιφύλαξη. Σύμφωνα με την έκθεση ελέγχου του ανεξάρτητου Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή της χρήσης 2013, οι επίδικες απαιτήσεις τρίτων κατά του Δήμου την 31.12.2013 ανέρχονταν σε ποσό 11.950 χιλ. ευρώ περίπου, από τις οποίες υπήρχε εκτίμηση ότι θα ευδοκιμήσουν υπέρ τρίτων διεκδικήσεις συνολικού ποσού 7.000 χιλ. ευρώ για τις οποίες δεν σχηματίστηκε σχετική πρόβλεψη σε βάρος των αποτελεσμάτων.

9. Κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών που προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία (Π.Δ. 315/99), στα έσοδα των αποτελεσμάτων της κλειόμενης χρήσης περιλήφθηκαν: α) ποσό 522 χιλ. ευρώ που αφορά επιχορηγήσεις επενδύσεων και οι οποίες θα έπρεπε αφενός μεν να χρησιμοποιηθούν για πάγιες επενδύσεις και αφετέρου να εμφανίζονται στο σχετικό κονδύλι του Παθητικού «Επιχορηγήσεις επενδύσεων», β) ποσό 685 χιλ. ευρώ που αφορά τακτική επιχορήγηση χρήσης 2015 και η οποία λογιστικοποιήθηκε στη παρούσα χρήση 2014, με συνέπεια τα αποτελέσματα της κλειόμενης χρήσης να εμφανίζονται αυξημένα κατά ποσό 1.207 χιλ. ευρώ ενώ τα Ίδια Κεφάλαια αυξημένα κατά ποσό 685 χιλ. ευρώ.

10. Όπως αναφέρεται και στη Σημείωση Νο 1 του ισολογισμού «κατά πάγια τακτική στα έσοδα του Δήμου περιλαμβάνονται κυρίως τα βεβαιωθέντα και οίκοθεν εισπραχθέντα έσοδα, ενώ ενδέχεται να υπάρχουν και άλλα που δεν είναι δυνατό να βεβαιωθούν, το ύψος των οποίων δεν είναι προσδιορίσιμο διότι ο εντοπισμός είναι αρκετά δυσχερής». Συνεπώς δεν είναι εφικτό να προσδιορίσουμε τις ενδεχόμενες επιπτώσεις από την προαναφερόμενη αδυναμία στο κύκλωμα των εσόδων και τον επηρεασμό τους στους σχετικούς λογαριασμούς των οικονομικών καταστάσεων.   

Γνώμη με Επιφύλαξη   
Κατά τη γνώμη μας, εκτός από τις επιπτώσεις του θέματος (ή των θεμάτων) που μνημονεύεται (μνημονεύονται) στην παράγραφο «Βάση για Γνώμη με Επιφύλαξη», οι ανωτέρω οικονομικές καταστάσεις παρουσιάζουν εύλογα, από κάθε ουσιώδη άποψη, την οικονομική θέση του Δήμου κατά την 31 Δεκεμβρίου 2014 και τη χρηματοοικονομική του επίδοση για τη χρήση που έληξε την ημερομηνία αυτή σύμφωνα με τα Λογιστικά Πρότυπα που προδιαγράφονται από την Ελληνική Νομοθεσία.

Θέμα Έμφασης    
Χωρίς να διατυπώνουμε επιφύλαξη στη γνώμη μας, εφιστούμε την προσοχή σας στο γεγονός ότι είχε τεθεί ως θέμα έμφασης από τον προηγούμενο ελεγκτή ότι: «Δεν έχει ολοκληρωθεί η απογραφή και αποτίμηση ορισμένων κατηγοριών παγίων περιουσιακών στοιχείων των πρώην Δήμων Γοργοποτάμου, Λειανοκλαδίου και της Κοινότητας Παύλιανης, με συνέπεια στον ανωτέρω ισολογισμό να μην έχουν συμπεριληφθεί οι αξίες των εν λόγω στοιχείων και οι λογαριασμοί του Ενεργητικού Γ.ΙΙ Ενσώματες ακινητοποιήσεις να εμφανίζονται μειωμένοι, με ισόποση μείωση του λογαριασμού του Παθητικού Α.Ι. Κεφάλαιο». Δεν υπήρξε καμία εξέλιξη στη τρέχουσα χρήση σχετικά με το θέμα αυτό και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου δηλώνουν άγνοια ως προς τη προαναφερόμενη εκκρεμότητα.   

Άλλο θέμα    
Οι οικονομικές καταστάσεις του Δήμου για τη χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2013 είχαν ελεγχθεί από άλλους Ορκωτούς Ελεγκτές, οι οποίοι εξέφρασαν γνώμη με επιφύλαξη με θέματα έμφασης την 23η Ιουνίου 2014 επί των οικονομικών καταστάσεων της προηγούμενης χρήσεως.   


Αναφορά επί Άλλων Νομικών και Κανονιστικών θεμάτων   
Επαληθεύσαμε τη συμφωνία και την αντιστοίχηση του περιεχομένου της Έκθεσης Διαχειρίσεως της Δημαρχιακής Επιτροπής προς το Δημοτικό Συμβούλιο με τις ανωτέρω οικονομικές καταστάσεις.

Η συζήτηση για τη Διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων πρέπει να απεμπλακεί από τη συζήτηση για τον ΦοΔΣΑ Στερεάς

Λαμία, 25/9/2015

Συζητήθηκε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο Λαμίας, χωρίς να έχει συμπεριληφθεί στην Ημερήσια Διάταξη, το θέμα του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) Στερεάς και οι κινήσεις του δημάρχου κ Σταυρογιάννη, ως προέδρου του ΦοΔΣΑ. Θεωρούμε ότι είναι προσωπική η ευθύνη του δημάρχου, ο οποίος κακώς επέλεξε να μην ενημερώσει τους δημοτικούς συμβούλους και την κοινωνία για το αν υπάρχουν και ποιες εξελίξεις, που αφορούν τον Δήμο.

Έχουμε πει πολλές φορές ότι το θέμα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων είναι πολύ σοβαρό ζήτημα, που έχει ταλαιπωρήσει και ταλαιπωρεί τη χώρα μας με συγκεκριμένες ευθύνες των ιεραρχικά υπευθύνων. Σήμερα που κυριολεκτικά έχει φθάσει ο κόμπος στο χτένι, που τα πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισαν να τρέχουν, που οι επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι ορατές παντού και οι αναφορές ακόμα και σε θέματα υγιεινής πολλαπλασιάζονται, δεν χωράνε καθυστερήσεις και ανακατέματα του τύπου «σε δουλειά να βρισκόμαστε».

Προφανώς σε ένα τέτοιο θέμα δεν χωράνε νικητές και ηττημένοι. Προφανώς και δεν χωράνε λαϊκισμοί και ιδεοληψίες. Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι ο κ Σταυρογιάννης κινείται σε υπόγειες και αδιαφανείς διαδρομές, που πιθανόν να τον έχουν παρασύρει μυστικοσύμβουλοι, ακόμα και μηχανισμοί συμφερόντων ή ακολουθεί στείρες ιδεολογικές επιλογές. Όμως δεν μπορούμε να δικαιολογήσουμε την ελάχιστη ενημέρωση και τις βιαστικές κινήσεις και τις αποφάσεις του Αυγούστου με «χεράκια πάνω, χεράκια κάτω». Η ταύτιση των κινήσεων με την Διαδημοτική Επιχείρηση Περιβάλλοντος & Οργάνωσης Διαχείρισης Απορριμμάτων Θήβας (ΔΕΠΟΔΑΘ) και με τα συγκεκριμένα πρόσωπα, μας προβληματίζει.

Υπάρχουν τόσα πράγματα να συζητηθούν και εξαντλούμαστε σε μια στείρα αντιπαράθεση με αντικείμενο τον ΦοΔΣΑ Στερεάς. Αυτή η αντιπαράθεση βολεύει πολλούς, οι οποίοι προσπαθούν, και κερδίζουν χρόνο και έδαφος, σ’ αυτό τον αγώνα για το πώς και ποιος θα έχει το πάνω χέρι, για το αν θα προχωρήσει ή όχι η ουσιαστική και ολοκληρωμένη διαχείριση των αποβλήτων. Αφήνουμε, άρα, θέματα εκτός πλάνου, όπως:
- την ενημέρωση της κοινωνίας για τις εξελίξεις στα θέματα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων
- την ενημέρωση και τη συμμετοχή μας στη δημόσια διαβούλευση, που βρίσκεται το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) με ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας
- την ανάγκη για την άμεση αναθεώρηση του Περιφερειακού Σχεδίου για την Διαχείριση των Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) και η εναρμόνισή του με το ΕΣΔΑ
- την ανάγκη για την εκπόνηση ενός ρεαλιστικού, αποκεντρωμένου και βιώσιμου Δημοτικού Σχεδίου Διαχείρισης των Αποβλήτων (ΔΗΣΔΑ) για το Δήμο Λαμίας
- το θέμα για τον ΧΥΤΑ στο Τρίλοφο και την ανάγκη της ακύρωσης της επιλογής, όχι τόσο για λόγους περιβαλλοντικούς, όσο για λόγους κόστους μεταφοράς και αποστάσεων, άρα για λόγους οικολογικούς και βιωσιμότητας
- το θέμα της επέκτασης του ΧΑΔΟ/ΧΥΤΑ στον σημερινό σκουπιδότοπο Λαμίας
- την πορεία της ανακύκλωσης και της κομποστοποίησης, η οποία έχει εγκαταλειφθεί σχεδόν στο Δήμο
- την διαχείριση των οικοδομικών μπαζών και των υλικών εκσκαφής και των άλλων ανακυκλώσιμων υλικών
- στις διάσπαρτες ανεξέλεγκτες χωματερές στα ρέματα και στις όχθες του Σπερχειού και στις ακτές του Μαλιακού

Είναι προφανές ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε ραγδαίες εξελίξεις σε ό,τι αφορά στη διαχείριση των αποβλήτων. Και οι εξελίξεις κάποιους, οι οποίοι «στυλώνουν τα πόδια», θα τους παρακάμψουν. Η αδιαφάνεια και οι μυστικές διαδρομές πρέπει να σταματήσουν. Αν ο κ Σταυρογιάννης θέλει πράγματι να πετύχει τον μεγάλο στόχο της βιώσιμης διαχείρισης των αποβλήτων, δεν μπορεί να έχει απέναντι την πλειοψηφία του Δήμου και δεν πρέπει να ξεχνάει ότι στην πρώτη Κυριακή των εκλογών πήρε το 32,43% των ψήφων… Γιατί λοιπόν επιλέγει να ακυρώσει κάθε έννοια συμμετοχής και συνεργασίας; Γιατί δεν ενημερώνει έστω τους επικεφαλής των παρατάξεων; Δεν γνωρίζει ότι η έλλειψη ενημέρωσης καλλιεργεί τις υποψίες και αφήνει περιθώρια για δεύτερες και τρίτες σκέψεις στον καθένα;

Η Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Λαμίας είμαστε στη διάθεσή της δημοτικής αρχής να αναπτύξουμε τις προτάσεις μας και να βοηθήσουμε στο μέτρο του δυνατού για το σημαντικό αυτό θέμα.

Σε αυτά τα ΚΕΠ θα γίνονται οι αιτήσεις για το οικογενειακό επίδομα ενίσχυσης έως 600 ευρώ – Ποια έγγραφα απαιτούνται

Οι αιτήσεις για το επίδομα των 600 ευρώ για την «Εισοδηματική Ενίσχυση Οικογενειών Ορεινών και Μειονεκτικών Περιοχών έτους 2015» έχουν ήδη ξεκινήσει να κατατίθενται από τις 1/9 και θα συνεχίσουν μέχρι τις 31/12.
Οι αιτήσεις αυτές κατατίθενται στα ΚΕΠ, ωστόσο, δεν αφορούν το σύνολο των ΚΕΠ. Μάλιστα, δικαιούχοι της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι οικογένειες, συμπεριλαμβανομένων και των μονογονεϊκών, Ελλήνων υπηκόων και υπηκόων κρατών-μελών της Ε.Ε., των οποίων τα μέλη κατοικούν μόνιμα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, όπως αυτές ορίζονται από την οδηγία 85/148/ΕΟΚ, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα τους δεν υπερβαίνει το ποσό των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων (4.700) ευρώ για το έτος 2015.

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2015

Αξιοποιήστε την Ακίνητη Περιουσία του Δήμου Λαμιέων τώρα!!

Η περίπτωση του κληροδοτήματος ΞΑΝΘΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΥ όπως και των άλλων κληροδοτημάτων, είναι μια εικόνα της λειτουργίας της δημοτικής αρχής στον Δήμο Λαμιέων το προηγούμενο διάστημα. Μια χείριστη εικόνα διαχείρισης. 

Ταυτόχρονα όμως αποδεικνύει, αυτό που λέμε χρόνια τώρα εμείς, την ανάγκη για την πλήρη καταγραφή και αποτύπωση των περιουσιακών στοιχείων και της ακίνητης περιουσίας του Δήμου. Πέρασε ένας χρόνος από την θητεία σας και ακούστηκε μόνο στην Οικονομική Επιτροπή ότι γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής, η οποία είναι δύσκολη γιατί δεν υπάρχουν τα στοιχεία ή είναι διασκορπισμένα σε διάφορα μέρη, όπως σε κοινοτικά γραφεία, σε γραφεία των πρώην Καποδιστριακών Δήμων κλπ 

Αυτό αδυνατούμε να το καταλάβουμε. Απλά θεωρούμε ότι υπάρχει όχι απλή αμέλεια αλλά εγκληματική αμέλεια σε βάρος των συμφερόντων του Δήμου. 
Είχε συσταθεί, στην αρχή του δημοτικού συμβουλίου μια διαπαραταξιακή Επιτροπή για την καταγραφή της ακίνητης περιουσίας. Δεν λειτούργησε ποτέ, όπως δεν λειτούργησαν και οι άλλες. Αυτό πώς να το χαρακτηρίσουμε;; πότε θα λειτουργήσει;;  

Η τοποθέτηση του Παναγιώτη Στασινού, δημοτικού συμβούλου τηςΠρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Λαμίας, στο θέμα του Απολογισμού και του Ισολογισμού του έτους 2014

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΛΑΜΙΑΣ

Λαμία, 24/9/2015
Οι αναφορές μας στον οικονομικό απολογισμό του 2014 δεν είναι και δεν πρέπει να είναι μόνο για τα οικονομικά, και τελειώσαμε. Μια καθαρά δηλαδή γραφειοκρατική λογιστική αντιμετώπιση. Υπάρχουν πολύ σημαντικά θέματα που δεν συζητούνται ή δεν συζητήθηκαν καθόλου αυτό το διάστημα. Λογικά θα έπρεπε να γίνει εκτενέστερη συζήτηση, να υπάρχει μια εκτεταμένη εισηγητική έκθεση με συμπεράσματα και προτάσεις, η οποία να περιέχει στοιχεία απολογισμού της Δημοτικής Αρχής. Μην ξεχνάτε κ δήμαρχε ότι είσαστε νέα δημοτική αρχή, που πρέπει να βγάζει συμπεράσματα και να διορθώνει ∙ και όχι να συνεχίζει χωρίς κανέναν προβληματισμό τα κακώς κείμενα της προηγούμενης. Τώρα δεν είστε πια νέα όμως. Εξαντλήσατε ήδη το 20% της θητείας σας

Κι επειδή έκλεισε ήδη ο πρώτος χρόνος της θητείας της δημοτικής αρχής, περιμέναμε να εξαγγείλετε τον επίσημο απολογισμό πεπραγμένων. Κύριε πρόεδρε, σύμφωνα με τον Κανονισμό του Δημοτικού Συμβουλίου και τον νόμο για τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων έπρεπε η Δημοτική Αρχή να κάνει τον απολογισμό των πεπραγμένων, όπως κάνουν οι δήμοι όλης της χώρας. Ο καθιερωμένος ετήσιος απολογισμός πεπραγμένων της κάθε δημοτικής αρχής, αποτελεί στην ουσία την κορυφαία στιγμή των δημοτικών δρώμενων ως μία τακτική, ανοικτή σε προτάσεις και απόψεις, λαϊκή συνέλευση. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο νομοθέτης το θεσμοθέτησε σε ετήσια βάση. Προβλέπει συγκεκριμένα ότι τοποθετούνται "όλες οι δημοτικές παρατάξεις και μπορούν να πάρουν το λόγο τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου και τα μέλη των συμβουλίων των δημοτικών και τοπικών διαμερισμάτων" και "κάθε φορέας, δημότης, κάτοικος ή φορολογούμενος από το Δήμο έχει δικαίωμα να διατυπώσει παρατηρήσεις σχετικές με τον απολογισμό στη συνεδρίαση αυτή"

Επειδή ακριβώς δεν έγινε και δεν πρόκειται να γίνει απολογισμός πεπραγμένων, είμαστε υποχρεωμένοι, σε κάθε ευκαιρία όπως αυτή σήμερα, να βάζουμε τα θέματα που θεωρούμε ως σημαντικά στα πλαίσια της δημιουργικής αντιπολίτευσης, που ασκεί η Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών

Να αναφέρουμε λοιπόν πολύ πρόχειρα ότι
θέματα όπως η παραγωγική ανασυγκρότηση και η στήριξη της τοπικής οικονομίας στην περίοδο της κρίσης που διανύουμε, η λειτουργία της διαφάνειας και της συμμετοχής, η ανάδειξη του δικτύου κοινωνικής αλληλεγγύης, το περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Δήμου, το πρόγραμμα στον πολιτισμό δεν συζητήθηκαν και δεν συζητούνται. Κατά την άποψή μας ο Δήμος ακολουθεί ακριβώς τα βήματα και την πρακτική της προηγούμενης δημοτικής αρχής και αναδεικνύεται ως κακέκτυπο της διοίκησης του κ Κοτρωνιά. Κυρίως αυτοσχεδιάζει, χωρίς πρόγραμμα και στόχους, χωρίς προτεραιότητες και αποτελέσματα

Δεν λειτούργησε η Επιτροπή Διαβούλευσης και οι Επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου, στις οποίες θα έπρεπε να εξετάζονται όλα τα σημαντικά θέματα με την αναγκαία διερεύνηση και προετοιμασία, ακόμα πριν έρθουν στο Δημοτικό Συμβούλιο. Φυσικά και περιμέναμε να προσπαθήσετε να εκλεγεί ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης δείχνοντας ότι πράγματι ενδιαφέρεστε για το θεσμό. Δεν το κάνατε. Εξαντλείται η ουσιαστική ενημέρωση για μείζονα θέματα του Δήμου μόνο στην παράταξή σας και δεν ξέρουμε αν και αυτό πράγματι γίνεται.
Με λίγα λόγια θεωρούμε ότι όσα αναφέρονται στον οικονομικό απολογισμό του 2014 είναι μια μίζερη φωτογραφία της λειτουργίας του Δήμου και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στους θεσμούς της συμμετοχής και της διαφάνειας

Περιμέναμε να έχει ξεκινήσει, και ήδη να έχει αναπτυχθεί, μια συζήτηση για τον νέο προϋπολογισμό και το νέο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2016. Ενώ οι προθεσμίες με βάση το νόμο έχουν παρέλθει, εσείς δεν έχετε καν ανοίξει αυτό το θέμα. Θα πείτε πάλι ότι δεν είχατε το χρόνο να το κάνετε, όπως πέρυσι, που πράγματι ήσασταν νέα δημοτική αρχή

Φοβούμαστε ότι δεν κατανοείτε τις ιστορικές ευθύνες που έχει η αυτοδιοίκηση στη δύσκολη συγκυρία που βρίσκεται η χώρα και ακολουθείτε την πεπατημένη με την πρακτική του παρελθόντος. Καρκινοβατούν τα θέματα όπως η διαχείριση των στερεών αποβλήτων, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ο βιώσιμος εναλλακτικός τουρισμός, η ανασύνταξη του αγροτικού τομέα με τη λειτουργία της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης του Δήμου και την καθημερινή ενασχόληση με τα θέματα που αφορούν τον πρωτογενή τομέα και την Βιομηχανική Περιοχή, όσο κι αν λέτε ότι δεν έχετε αρμοδιότητες 

Αναπαράγετε το αποτυχημένο δημαρχοκεντρικό μοντέλο διοίκησης με την παντοκρατορία του Δημάρχου, που κυρίως εξαρτάται από συμβούλους, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο απυρόβλητο χωρίς να ξέρουμε ποιοι είναι και ποιο είναι το έργο τους, με την ταυτόχρονη σιωπή της πλειοψηφίας.


Χρειάζεται μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις δημοτικές παρατάξεις, στις τοπικές κοινωνίες και καλλιέργεια της κουλτούρας συνεργασιών μέσα από τους συμμετοχικούς θεσμούς διαφάνειας, που προβλέπονται από τη νομοθεσία και τον Κανονισμό του Δημοτικού Συμβουλίου. 

Σε ό,τι αφορά πιο συγκεκριμένα στα στοιχεία του Ισολογισμού του 2014,
διαβάζουμε ότι τα έσοδα μειώθηκαν κατά 7,63% και τα έξοδα κατά 7,80%. Θα μπορούσαμε εδώ να έχουμε το ανάλογο ποσοστό που τρέχει στο 2015, που αυτό θα βοηθούσε να αναληφθούν κάποια μέτρα
Αναφέρεται στον Ισολογισμό ότι ο Δήμος συμμετέχει στις επιχειρήσεις
-          Στην Δημοτική Επιχείρηση Τοπικής Δημοσιότητας (ΔΕΤΟΔΛ). Γιατί συνεχίζει να εμφανίζεται αφού έχει κλείσει; Πού είναι η ευθύνη; Το ποσό των 114.000 ευρώ είναι το αρχικό κεφάλαιο της Επιχείρησης ή είναι η ετήσια συμμετοχή του Δήμου στη λειτουργία της; Αυτό γιατί δεν έχει διαγραφεί και εξακολουθεί να εμφανίζεται στο ενεργητικό του Δήμου;
-          Στο ΔΗΠΕΘΕ, το οποίο εμφανίζει αρνητικά ίδια κεφάλαια και αποτιμήθηκε με μηδενική αξία, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα με την βιωσιμότητα της επιχείρησης ή απλά αδυνατεί να καλύψει τις υποχρεώσεις της; ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΗΠΕΘΕ;;;
-          Εμφανίζεται ότι συμμετέχει ο Δήμος στην Ελληνική Διαδημοτική Εταιρεία Χρηματιστηριακών Υπηρεσιών με ποσοστό 6,25% και αρχική συμμετοχή 58.000 ευρώ… Γιατί συνεχίζει να εμφανίζεται και ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΌ; Τι κέρδισε ο Δήμος από αυτή τη συμμετοχή και πώς θα πάρει πίσω τα λεφτά του;;
-          Εμφανίζεται ότι συμμετέχουμε στις ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ, το έχουμε πει κι άλλη φορά, ποια ήταν τα οφέλη του Δήμου αυτά τα οκτώ χρόνια που συμμετέχει, με αρχικό κεφάλαιο 50.000 ευρώ και πόσα είναι τα ετήσια έξοδα της συμμετοχής μας. Αν το αποτέλεσμα του παζαριού ήταν για το Δήμο 57.400 ευρώ, να ξέρουμε για πού προορίζονται αυτά τα χρήματα…

Υπογραμμίζουμε τα δέκα σημεία που έχουν επισημάνει οι Ορκωτοί Λογιστές στην έκθεσή τους και ρωτάμε αν αυτά έχουν ληφθεί υπόψη και αν τελικά διορθώθηκε ο Ισολογισμός

Θεωρούμε πολύ σημαντικό και τονίζουμε την επισήμανση των Ορκωτών Λογιστών σε ό,τι αφορά στις αποσβέσεις. Όπως αναφέρουν, ενώ έπρεπε να υπολογιστούν οι αποσβέσεις των παγίων με 8,33%, εμφανίζονται με ποσοστό 4% και είναι μικρότερες κατά 1.577.000 ευρώ, με συνέπεια τα αποτελέσματα της χρήσης και το υπόλοιπο  πλεονασμάτων εις νέο να εμφανίζονται ισόποσα αυξημένα. Ρωτάμε αν αυτό διορθώθηκε και γιατί υπολογίστηκαν λάθος οι αποσβέσεις

Επίσης, η επισήμανση των Ορκωτών Λογιστών για τη μη διενέργεια απογραφής και αποτίμησης των τελικών αποθεμάτων των αναλωσίμων της 31.12.2014

Αναφέρουν επίσης χαρακτηριστικά ότι «δεν μας παρασχέθηκαν επαρκή στοιχεία και πληροφορίες από την Νομική Υπηρεσία του Δήμου, προκειμένου να προσδιορίσουμε το ύψος των ενδεχόμενων υποχρεώσεων από επίδικες απαιτήσεις τρίτων κατά του Δήμου, που υφίστανται την 31.12.2014, για το λόγο αυτό διατηρούμε σχετική επιφύλαξη» Τι σημαίνει αυτό;

Τέλος με έμφαση οι Ορκωτοί λογιστές αναφέρουν «εφιστούμε την προσοχή σας στο γεγονός ότι είχε τεθεί ως θέμα έμφασης από τον προηγούμενο ελεγκτή ότι: «Δεν έχει ολοκληρωθεί η απογραφή και αποτίμηση ορισμένων κατηγοριών παγίων περιουσιακών στοιχείων των πρώην Δήμων Γοργοποτάμου, Λειανοκλαδίου και της Κοινότητας Παύλιανης, με συνέπεια στον ανωτέρω ισολογισμό να μην έχουν συμπεριληφθεί οι αξίες των εν λόγω στοιχείων και οι λογαριασμοί του Ενεργητικού…»  Δεν υπήρξε καμία εξέλιξη στη τρέχουσα χρήση σχετικά με το θέμα αυτό και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου δηλώνουν άγνοια ως προς τη προαναφερόμενη εκκρεμότητα. Θέλουμε κι εδώ μια απάντηση και να ξεκαθαριστούν οι ευθύνες. 

Κλείνοντας κύριε δήμαρχε, να αναφέρω ότι πέρυσι τέτοιον καιρό είχατε επανειλημμένα αναφερθεί με αυστηρό τρόπο στις οικονομικές ελλείψεις και ατασθαλίες της προηγούμενης δημοτικής αρχής, που δημιουργούσαν σημαντικό ζήτημα στη λειτουργία του Δήμου. Ένα χρόνο μετά, τι έγινε τελικά; Εξιχνιάστηκαν οι υποθέσεις;, κουκουλώθηκαν; ζητήσατε συγνώμη; Ή είναι ακόμα στο στάδιο της διερεύνησης και ποιες είναι αυτές;

Να τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση το Στρατηγικό Σχέδιο 2015-2019 στον Δήμο Λαμίεων

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο του Δήμου Λαμιεων 2015-2019 συντάσσεται σε μία εποχή όπου δοκιμάζεται οτιδήποτε μέχρι σήμερα θεωρούνταν δεδομένο στην οικονομία, στην κοινωνία, στο περιβάλλον. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η μεγάλη πρόκληση για τον Δήμο μας είναι η διαχείριση των συνθηκών που διαμορφώνει η πολύπλευρη αυτή κρίση και η ανάπτυξη μίας ρεαλιστικής στρατηγικής για το μέλλον της πόλης, με επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
Ειναι απαραίτητη λοιπόν  η συμβολή όλων στο έργο κατάρτισης του Επιχειρησιακού Προγράμματός του, με τη διατύπωση των προτάσεών αναφορικά με τις προτεραιότητες, τους στόχους, τις δράσεις και τα έργα που συμβάλουν στην αναβάθμιση της πόλης μας, στην προώθηση της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης του Δήμου και στη βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών του.
Για το σκοπό αυτό, θεωρουμε πως πρεπει να τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση το Στρατηγικό Σχέδιο που αποτελεί το πρώτο μέρος της διαδικασίας εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος. 
Κάθε πρόβλεψη και πρόταση του Στρατηγικού Σχεδίου θα πρέπει επίσης να συνοδεύεται από τους αντίστοιχους πόρους και τον ανάλογο προσανατολισμό της δημοτικής διοίκησης και τις προτεραιότητες που πρέπει να διακρίνει τη Δημοτική Αρχή.
Το Στρατηγικό Σχέδιο θα πρέπει στην συνέχεια να εισαχθεί για συζήτηση και επεξεργασία στην Επιτροπή Διαβούλευσης, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία ενσωμάτωσης όλων των προτάσεων των ενδιαφερομένων.

Πολλά τα προβλήματα για τον Πολιτισμό στον Δήμο Λαμιέων

Η απόσπαση της προϊσταμένης του Τμήματος Πολιτισμού του Δήμου στο Μουσείο Θερμοπυλών χωρίς αντικατάσταση, υποβαθμίζει το ρόλο του Τμήματος και υποβιβάζει το επίπεδο του πολιτισμού στην πόλη. Αυτή τη στιγμή παραμένει χωρίς προιστάμενο το Τμήμα Πολιτισμού και ταυτόχρονα μένει σχεδόν κλειστή η Δημοτική Πινακοθήκη, στην οποία η συγκεκριμενη υπάλληλος ήταν υπεύθυνη του Γραφείου της Δημοτικής Πινακοθήκης «Αλέκος Κοντόπουλος»

Αυτό προστίθεται στη μη λειτουργία τη Πολιτιστικής Επιτροπής του Δημοτικού Συμβουλίου, στην οποία θα μπορούσαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας και τις ενστάσεις μας, στην πανθομολογούμενη κακή κατάσταση στο ΔΗΠΕΘΕ, τα προβλήματα που ζήσαμε στα Εικαστικά και γενικότερα την έλλειψη ενός προγράμματος πολιτιστικής πολιτικής και δράσης του Δήμου

Θεωρούμε ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη να συζητηθεί αυτό το θέμα και να επανέλθει η ομαλή λειτουργία του Τμήματος Πολιτισμού και γενικότερα του πολιτισμού στον δήμο χωρίς η πολιτιστική πολιτική να αποτελεί αντικείμενο του αντιδημαρχοκεντρικού συγκεντρωτικού μοντέλου και αρχή ενός προσώπου. Είναι ένας ευαίσθητος, αλλά και παράλληλα πολύτιμος τομέας, που δεν πρέπει να έχει αυτή την τύχη.


Ένα νέο Θεατρικό Εργαστήρι στην πόλη ! Αν θέλεις να ασχοληθείς με το θέατρο, να η ευκαιρία!

«Mια σκέψη χρόνων, επιτέλους υλοποιείται…
Μια αγάπη άσβεστη παίρνει σάρκα και οστά…
Ένα θεατρικό εργαστήρι… ζωντανεύει κι είναι έτοιμο να δεχτεί τους ανθρώπους που θα αποτελούν την δύναμη του..
Ένα θεατρικό εργαστήρι που θα σέβεται τους ανθρώπους και την τέχνη του θεάτρου.
Ένα εργαστήρι που θα καταλήγει σε παραστάσεις και δρώμενα από ανάγκη έκφρασης κι όχι από ανάγκη επίδειξης.
Ένα εργαστήρι που θα μεγαλώσει από την αγάπη του κόσμου για την τέχνη της υποκριτικής και τους ακούραστους εργάτες της.

ΕΣΠΑ 2007-2013: Ανοίγει ο δρόμος για πλήρη ολοκλήρωση του με ασφυκτικές προθεσμίες

Στη σημερινή συνάντηση του ο Πρόεδρος της Ένωσης  Περιφερειών Ελλάδας κ. Κώστας Αγοραστός ευχαρίστησε την επίτροπο  Περιφερειακής Πολιτικής κ. Κορίνα Κρέτσου για την προσπάθεια – η οποία υπήρξε και πρόταση της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας – να αυξήσει τη ρευστότητα ώστε  να μην χαθούν κοινοτικά χρήματα με την αύξηση της κοινοτικής συμμετοχής στο ΕΣΠΑ 2007-2013 από 95 στο 100% για να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν τα έργα.
Την ευχαρίστησε επίσης  για την πολύ στενή συνεργασία που έχουν οι περιφέρειες μαζί της και το μεγάλο ενδιαφέρον που δείχνει για τα περιφερειακά προγράμματα της χώρας αλλά και για την πορεία των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης

Δώστε στα παιδιά σας την ευκαιρία για ένα μαγικό ταξίδι προς την έκφραση, την φαντασία, το συναίσθημα, τη δημιουργία!!!
Έναρξη μαθημάτων: Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015

Κάθε Σάββατο: 11.οο – 15.οο στο Κ.Δ.Α.Π στο Δημαρχείο
Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Έλλη Μερκούρη

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρούμελης έχει την χαρά να πραγματοποιήσει ένα μαγικό ταξίδι προς την έκφραση, την φαντασία, το συναίσθημα, τη δημιουργία. Αυτό σημαίνει θέατρο για παιδιά.

Το συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο του θεατρικού εργαστηρίου θα έχουν την χαρά να γνωρίσουν οι μκροί μας φίλοι. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια ομαδική δραστηριότητα που στηρίζεται στην αναπαράσταση μέσο της μίμησης με σκοπό την ψυχαγωγία και επικοινωνία των μελών της ομάδας, μέσα από τη φαντασία και τη συνεργασία. Παιχνίδια αισθήσεων, μιμητικά, φωνητικά, παιχνίδια εμπιστοσύνης και επικοινωνίας, παρατηρητικότητας και φαντασίας θα οδηγήσουν τελικά σε μια παράσταση φτιαγμένη για παιδιά, μα από τα ίδια τα παιδιά!

Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2015

Κοινωνικό Φροντιστήριο και φέτος στο Δήμο Λαμιέων

Ο Δήμος Λαμιέων μετά την επιτυχημένη πορεία του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» συνεχίζει για μια ακόμη χρονιά τη λειτουργία του.
Το Κοινωνικό Φροντιστήριο θα παρέχει, πέραν των ωρών σχολικής διδασκαλίας, απογευματινή πρόσθετη διδακτική υποστήριξη σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
Το Κοινωνικό Φροντιστήριο απευθύνεται σε μαθητές οικογενειών που αυτή την εποχή έχουν πρόβλημα να ανταποκριθούν στα έξοδα της φροντιστηριακής διδασκαλίας (άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες χαμηλού εισοδήματος, κ.λ.π.).
Σχετική αίτηση με τα απαραίτητα δικαιολογητικά μπορούν να προμηθευτούν οι ενδιαφερόμενοι γονείς από το Δήμο Λαμιέων και από την ιστοσελίδα του Δήμου και αφού τα συμπληρώσουν να τα καταθέσουν από 24 έως 30 Σεπτέμβρη στο Δημαρχείο (υπεύθυνη Σοφία Χαρώνη) κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Η ανακύκλωση ταΐζει τα αδέσποτα στο Τολό

«Ανακυκλώστε τα πλαστικά μπουκάλια και φροντίστε τους μικρού σας φίλους» αναφέρει το αυτοκόλλητο πάνω στην συσκευή ανακύκλωσης που λειτουργεί ως ταΐστρα και ποτίστρα για τα αδέσποτα στο Τολό Αργολίδας.
Είναι μια χορηγία του Συλλόγου Επαγγελματιών Τολού, τα μέλη του οποίου αντιλαμβάνονται ότι ο πολιτισμός σ’ έναν τόπο φαίνεται και από το πώς οι κάτοικοι του αντιμετωπίζουν τ’ αδέσποτα. Η συσκευή, που τοποθετήθηκε στον χώρο στάθμευσης του λιμανιού, ζητάει από τους φιλόζωους ως «αντάλλαγμα» για την φροντίδα των ζώων να τοποθετήσουν συσκευασίες ανακύκλωσης εν προκειμένω πλαστικά μπουκάλια αντί π.χ. χρημάτων.

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015

Στο αυτόφωρο ο δράστης δολοφονίας σκύλου στην Λαμία (βίντεο)

Λαμία: Συνελήφθη ο άνδρας που πυροβόλησε και σκότωσε σκύλο

Ενώ λίγο έλειψε να τραυματίσει και ανθρώπους που βρισκόντουσαν εκείνη τη στιγμή στο σημείο.
Το απίστευτο περιστατικό συνέβη λίγο πριν τις 9:00 το πρωί στη ΒΙ.ΠΕ Λαμίας.

Σύμφωνα με καταγγελία της προέδρου του Φιλοζωικού Συλλόγου, Αγγέλας Μαρτσιώκα, αλλά και αυτοπτών μαρτύρων ο δράστης πυροβόλησε έξω από προαύλιο χώρο επιχείρησης τρεις φορές με καραμπίνα αδέσποτο σκυλί με αποτέλεσμα το άτυχο ζώο να βρει φρικτό θάνατο.



Η εγκληματική αμέλεια του δράστη λίγο έλειψε να προκαλέσει μακελειό, αφού στον χώρο βρισκόντουσαν εργαζόμενοι της επιχεί ρησης αλλά και διερχόμενοι πολίτες που έντρομοι έβλεπαν τα σκάγια της καραμπίνας να περνούν δίπλα τους.

Ο δράστης, έχει προσαχθεί στο αστυνομικό μέγαρο Λαμίας όπου διεξάγεται προανάκριση για την υπόθεση.

Mag24.gr

Ξεκινούν τα μαθήματα σκάκι στην Λαμία

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές στο σκάκι άρχισαν και γίνονται καθημερινά από 6.30μμ έως 8.00μμ στην αίθουσα των σκακιστικών ομίλων, Μακροπούλου 93, Α’ ΚΑΠΗ, στη Λαμία.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος θα λειτουργήσουν τμήματα αρχαρίων, προχωρημένων και ενηλίκων.

Είναι γνωστό ότι το σκάκι, είναι ένα διαφορετικό άθλημα, που επιδρά στην διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού, αυξάνει την ικανότητα της μάθησης και μπορεί να αποτελέσει παιδαγωγικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς. Μα πάνω απ΄ όλα είναι ένα ψυχαγωγικό, δημιουργικό και πνευματικό παιγχνίδι για όλες τις ηλικίες.

Περισσότερες πληροφορίες για το αναλυτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα των μαθημάτων και των προπονήσεων :κ. Γιώτα Βαϊοπούλου 6977419923

Γραμματεία Σ.Ο. Λαμίας

Κάλεσμα προς τους πολίτες να εμπιστεύονται το θεσμό του Συμπαραστάτη του Δημότη!

Ενημέρωση απο τον Δήμαρχο Κοζάνης και την Συμπαραστάτη για την μέχρι τώρα πορεία του θεσμού

Κάλεσμα προς τους πολίτες ώστε να κάνουν χρήση της υπηρεσίας του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης, απεύθυναν από κοινού ο δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης και η Συμπαραστάτης Κατερίνα Τσιομπάνου, στο πλαίσιο σχετικής ενημέρωσης προς τους δημοσιογράφους, που έγινε το απόγευμα της Πέμπτης στο Εκθεσιακό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας.

Η συνέντευξη τύπου εντάχθηκε στην προσπάθεια να ενημερώνονται καλύτερα οι πολίτες για ζητήματα του δήμου, μέσα από το περίπτερο του δήμου στην έκθεση. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Λευτέρης Ιωαννίδης "Ο Δήμος Κοζάνης στηρίζει την έκθεση, που έχει γίνει θεσμός, έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των πολιτών, ως ένα πολύ σημαντικό οικονομικό, κοινωνικό γεγονός. Ο δήμος Κοζάνης διαχρονικά υποστηρίζει και θα συνεχίζει να υποστηρίζει την έκθεση".

Ο κ. Ιωαννίδης αναφέρθηκε και στις δράσεις του δήμου που θέλει να προβληθούν, όπως ο Συμπαραστάτης του Δημότη. Η νέα δημοτική αρχή είχε σαν βασική προτεραιότητα την εκλογή συμπαραστάτη και μετά από αρκετές προσπάθειες κατόρθωσε να γίνει πραγματικότητα η εκλογή εκπροσώπου του θεσμού. "Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε στην καλύτερη λειτουργία του δήμου, στην αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχει προς τους πολίτες και στην εμπέδωση διαμόρφωσης ενός κλίματος συνεργασίας", σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωαννίδης, καλώντας τους πολίτες να εμπιστεύονται τον Συμπαραστάτη του Δημότη για τις υποθέσεις τους.

Από την πλευρά της η Κατερίνα Τσιομπάνου, τόνισε πως ο Συμπαραστάτης του Δημότη είναι μια ανεξάρτητη αρχή.Ο Δημότης απευθύνεται στον συμπαραστάτη για να βρει λύση στο πρόβλημά του, είτε για την επιχείρησή του. οι ώρες λειτουργίας είναι από τις 08.30 μέχρι τις 11.30 καθημερινά από Δευτέρα μέχρι και Πέμπτη. Την Παρασκευή η συμπαραστάτης επισκέπτεται τις υπηρεσίες προκειμένου να επισκέπτεται τις υπηρεσίες".

Όταν ο δημότης επισκέπτεται το γραφείο,

Ειδικό τέλος ταφής απορριμμάτων: Αυξήσεις «φωτιά» από το 2016 – Το κόστος στους δημότες

Κατακόρυφη αύξηση αναμένεται από 1/1/2016 στην ταφή απορριμμάτων που δεν έχουν υποστεί εργασίες επεξεργασίας, καθώς με την είσοδο στο νέο έτος, ενεργοποιείται διάταξη του νόμου 4042/2012 που επιβάλλει πρόσθετο ειδικό τέλος.
Συγκεκριμένα, ο νόμος ορίζει επιβολή πρόσθετου τέλους 35 €/τόνο από το πρώτο έτος εφαρμογής του και ετήσια αύξηση 5 €/τόνο, έως του ποσού των 60 €/τόνο, για την ταφή αποβλήτων που δεν έχουν υποστεί εργασίες επεξεργασίας. Ο νόμος 4042/2012 προέβλεπε αρχικά την επιβολή του ειδικού τέλους από το 2014, αλλά ακολούθησαν δύο νέες παρατάσεις.