Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Επικοινωνιακή πολιτική για την ψηφιακή πλατφόρμα του Δήμου Λαμιέων;

Πρόσφατα στην ανάρτησή μας ''Στον ''κάδο ανακύκλωσης'' στέλνει τα αιτήματα των δημοτών ο Δήμος Λαμιέων;'' επισημαίνουμε δυσλειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του νέου site lamia.gr του Δήμου Λαμιέων, σε σχέση με την ψηφιακή παραλαβή και την ολοκλήρωση των αιτημάτων των δημοτών.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 22-1-2014 ο Αντιδήμαρχος Κος Συλεούνης κατηγόρησε την Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών για συκοφάντηση των υπηρεσιών του Δήμου και μάλιστα εξεδόθη δελτίο τύπου με τίτλο Ο Αντιδήμαρχος κ.Δ.Συλεούνης για ανάρτηση που αφορά ψηφιακά αιτήματα δημοτών και υπότιτλο ''Εξυπηρετούμε αποτελεσματικά το 99,88% των αιτημάτων, αγωνιζόμαστε για το υπόλοιπο 0,12% των αιτημάτων''.

Από την πρώτη στιγμή αμφισβητήσαμε έντονα τα στατιστικά στοιχεία που μας παρουσιάστηκαν διότι:

1.Τα 6.538 αιτήματα που παρουσιάζονται είναι τεράστιος αριθμός για τους 10 μήνες λειτουργίας του ανανεωμένου site το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί  τον Απρίλιο του 2013 . Εικάζουμε πως ο αριθμός αυτός αφορά όλα τα αιτήματα, γραπτά και τηλεφωνικά, των τελευταίων 10 χρόνων ή από την αρχή της θητείας της δημοτικής αρχής… Εμείς αναφερόμαστε μόνο στα αιτήματα που κατατίθενται στην ψηφιακή πλατφόρμα του site lamia.gr
2.Το 46% των αιτημάτων αφορούν αλλαγή λαμπτήρων και το 11,7% ηλεκτρικές βλάβες
3.Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίδονται μέχρι 23-1-2014 ώρα 14:10 δεν είναι δυνατόν τα αιτήματα σε ένα μήνα να είναι περισσότερα από 50-60 
4.Η πρόσβαση στην υπηρεσία για τα ηλεκτρονικά αιτήματα είναι πολύ δύσκολη για ένα μέσο χρήστη και έτσι λογικά θα είναι σε περιορισμένο αριθμό ο τρόπος αυτός κατάθεσης αιτημάτων από τους δημότες
5.Το ποσοστό ικανοποίησης των αιτημάτων 99,88% είναι άπιαστο όνειρο και για παγκόσμιους ψηφιακούς κολοσσούς με βραβεία στην εξυπηρέτηση των πολιτών

Από τα παραπάνω θεωρούμε πως τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι ανακριβή και πως επιχειρήθηκε ένας επικοινωνιακός αποπροσανατολισμός από την εμφανή δυσλειτουργία της συγκεκριμένης ψηφιακής υπηρεσίας που έχει κοστίσει όμως πανάκριβα και διαφημίζεται ανάλογα στο πανελλήνιο (Λαμία ψηφιακή πόλη!!)

Με δεδομένη τέλος την νομοθεσία που καθιστά και ορίζει ως κακοδιοίκηση την μη απάντηση και μη ικανοποίηση των αιτημάτων των πολιτών,κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει των Δήμο Λαμιέων σε δικαστικές περιπέτειες,αλλά και με στόχο την ευρυθμη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας του site στα πλαίσια των διακηρύξεων για την νέα ψηφιακή εποχή και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση επανερχόμαστε και ρωτάμε:

1.Πόσα αιτήματα κατατέθηκαν από δημότες μας στην ψηφιακή πλατφόρμα του lamia.gr(όχι τηλεφωνικά ή γραπτά) τους 10 μήνες από την έναρξη της λειτουργίας του;
2.Πόσα από αυτά διεκπεραιώθηκαν,πόσα βρίσκονται σε διαδικασία λύσης και πόσα δεν έχουν απαντηθεί;
3.Ποιος είναι ο μέσος χρόνος απάντησης και ο αντίστοιχος χρόνος διεκπεραίωσης των αιτημάτων;

Υ.Γ.
Δεν καταλαβαίνουμε πραγματικά γιατί τα αιτήματα χρεώνονται στους Αντιδημάρχους(στον Κο Συλεούνη τα συγκεκριμένα) οι οποίοι εκ των πραγμάτων δυσκολεύονται να τα παρακολουθούν όλα.
Πιο πρακτικό και ουσιαστικό για τον πολίτη θα είναι να τα αναλαμβάνει και να τα διεκπεραιώνει υπηρεσιακός παράγοντας.


Για να θυμηθούμε...

Η Πρωτοβουλία, για την Ηλεκτρονική Δημοκρατία (2/11/2010)
Ο Δήμος Λαμιέων στην “Ψηφιακή Σύγκλιση”- Μύθος και πραγματικότητα (29/9/2011)
Ηλεκτρονική ταλαιπωρία... από τον Δήμο Λαμιέων (10/10/2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου