Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

Ευρωπαϊκή εβδομάδα βιώσιμης μετακίνησης :Η θέση και το μέλλον του ΙΧ στις μετακινήσεις στην πόλη

Πλείστα συμπεράσματα και ενδιαφέρουσες απόψεις, κατατίθενται στην πλατφόρμα καθημερινών διαβουλεύσεων, που οργανώνει ο Δήμος Αθηναίων, στο αμφιθέατρο του ΑΘΗΝΑ 984, στην Τεχνόπολις, από τις 17 έως και τις 22 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Βιώσιμης Μετακίνησης.

Κατά τη σημερινή ημέρα, θα εξετασθούν η θέση και το μέλλον του αυτοκινήτου και των οδικών μεταφορών αγαθών.
Ιδιαίτερη μνεία θα γίνει στον Πράσινο Δακτύλιο, την ηλεκτροκίνηση και την ελεγχόμενη στάθμευση. Κατά τη χθεσινή ημέρα ,19 Σεπτεμβρίου, ποδηλάτες αλλά και εμπλεκόμενοι φορείς ανέπτυξαν τα οφέλη από τη χρήση του ποδηλάτου στις καθημερινές μετακινήσεις και πρότειναν τρόπους και λύσεις για την απρόσκοπτη χρήση του ποδηλάτου στην Αθήνα. Στους Πεζούς ήταν αφιερωμένη η ημέρα διαβούλευσης στις 18 Σεπτεμβρίου.


Συμμετείχαν εκπρόσωποι του Συνηγόρου του Πολίτη, του Συλλόγου «ΠΕΖΗ», αρχιτεκτονική ομάδα σχεδιασμού δημόσιου χώρου για τους πεζούς και εκπρόσωπος των ΑΜΕΑ. Εξήχθησαν τα συμπεράσματα: Ο Δημόσιος Κοινόχρηστος Χώρος είναι πολύ υποβαθμισμένος και αυτό επιδρά αρνητικά στην «Ασφάλεια» και στην «Ποιότητα Ζωής» των πολιτών ενώ ταυτόχρονα καταστρατηγείται το Συνταγματικό δικαίωμα στην ελευθερία της κίνησης, ειδικά των ΑΜΕΑ. Πολλά από τα προβλήματα που αναδείχθηκαν οφείλονται στην έλλειψη Τεχνικών Προδιαγραφών και Κανονιστικών Διατάξεων, στην έλλειψη κανόνων χωροθέτησης στοιχείων αστικού εξοπλισμού, ακόμη και σε κενά συνδυασμού του ΓΟΚ με τον Κτιριοδομικό Κανονισμό. 

Παρουσιάστηκαν πολύ εύγλωττα τα χαρακτηριστικά της ζωής στην πόλη και η σημασία της «Κινητικότητας» ως συνδετικής ύλης και προβλήθηκε η έννοια της «Συνύπαρξης» ως ζωογόνου συστατικού της πόλης.
Επίσης παρουσιάστηκε η σύγχρονη φιλοσοφία που πρέπει να υπάρχει πίσω από το σχεδιασμό του δημόσιου χώρου για τους πεζούς.


Tέλος επισημάνθηκε η βελτίωση της καθαριότητας της πόλης αλλά ταυτόχρονα και η επέκταση της αντικοινωνικής συμπεριφοράς μεγάλης μερίδας πολιτών και επαγγελματιών. Η διέξοδος από την κατάσταση αυτή πρέπει να περάσει μέσα και από βελτιωτικά έργα και μέτρα, αλλά και από τον παραδειγματισμό, την ευθύνη των πολιτών και να υποστηριχθεί από ενημερωτικές εκστρατείες και καμπάνιες με στόχο την αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς. 

Κατά την πρώτη ανοιχτή θεματική διαβούλευση της Δευτέρας 17 Σεπτεμβρίου 2012, εξετάσθηκαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς . Παρευρεθήκαν εκπρόσωποι του δήμου Αθηναίων, του ΟΑΣΑ, του Εμπορικού Συνδέσμου Αθηνών, του Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. του ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) και της «αμφίδρομης καταναλωτικής ενέργειας - MONEYBACK». Συνοψίζοντας τους βασικούς άξονες προβληματισμού επισημάνθηκαν τα εξής: Η λειτουργία και η οικονομική δραστηριότητα της πόλης εξαρτάται και επηρεάζεται άμεσα από την καλή λειτουργία των Δημοσίων Συγκοινωνιών.

 Οι Δημόσιες Συγκοινωνίες της Αθήνας απέκτησαν κατά την τελευταία δεκαετία πολλές νέες υποδομές, ιδίως μέσων σταθερής τροχιάς αλλά και οχημάτων λεωφορείων και τρόλεϊ που την κατατάσσουν υψηλά ανάμεσα σε αντίστοιχες Ευρωπαϊκές πόλεις. Εδώ και πολλά χρόνια η στόχευση του Συστήματος των Δημοσίων Μεταφορικών Συστημάτων μεταστρέφεται από την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και της ζωής της πόλης στην εξυπηρέτηση άλλων πολιτικών ή συνδικαλιστικών στόχων. Σχετικές μετρήσεις αναδεικνύουν ικανοποίηση των επιβατών του Μετρό αλλά όχι αντίστοιχα και των οδικών συγκοινωνιών.


Τα τρία βασικά κριτήρια της αξιολόγησης αναδείχθηκαν: το ύψος κομίστρου, η έλλειψη αξιοπιστίας και η αραιότητα των δρομολογίων. 

Παρουσιάστηκε η καινοτόμα «αμφίδρομη καταναλωτική ενέργεια – MONEYBACK» που δίνει αξία στα χρησιμοποιημένα εισιτήρια τονώνοντας την εμπορική δραστηριότητα και αποθαρρύνοντας την εισιτηριοδιαφυγή. Επισημάνθηκε ο σοβαρός αντίκτυπος στη λειτουργία των ΜΜΜ από την αδυναμία διαχείρισης του υπερβολικού αριθμού διαδηλώσεων στο κέντρο της Αθήνας και αναγνωρίστηκε η ανάγκη επικαιροποίησης του σχετικού νομικού πλαισίου, για την οποία ο Δήμος Αθηναίων έχει προτείνει σχέδιο Νόμου.

 Αναδείχθηκε η σημασία και η ανάγκη Συντονισμού των λειτουργιών της πόλης και η συνευθύνη όλων των εμπλεκομένων μερών και συμφωνήθηκε η στρατηγική συνεργασία του Δήμου Αθηναίων με τον ΟΑΣΑ σε θέματα σχεδιασμού αλλά και αστυνόμευσης των διαδρόμων κίνησης λεωφορείων και τρόλεϊ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου