Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

Παρίας της εκπαίδευσης τα ειδικά σχολεία

Στην Ελλάδα του 2011, τα ΑμεΑ θεωρούνται δυστυχώς παιδιά ενός κατώτερου θεού. "Εάν δοθεί ο περσινός αριθμός αναπληρωτών, δηλαδή περίπου 2.500, τότε η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί μέσα στο επόμενο δεκαήμερο. Η έναρξη της σχολικής χρονιάς ήταν δύσκολη ακόμα και για τα σχολεία γενικής εκπαίδευσης. Μπορούμε λοιπόν να αντιληφθούμε τι συμβαίνει στα...ειδικά σχολεία, που είναι ο παρίας της εκπαίδευσης", λέει στον "Ε.Τ." ο Ιωάννης Βαρδακαστάνης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ). Η οικονομική κρίση που ταλανίζει το τελευταίο διάστημα τη χώρα μας έχει δημιουργήσει τεράστια κοινωνικά θέματα, που τα άτομα με αναπηρία βιώνουν ακόμα πιο έντονα.

"Πολλά παιδιά με αναπηρία θα κοιτάνε τα γειτονόπουλά τους να πηγαίνουν σχολείο και εκείνα θα μένουν σπίτι. Ιδιαίτερα αυτά με βαριές μορφές αναπηρίας. Η ευθύνη είναι διαχρονική και διακομματική", αναφέρει ο κ. Βαρδακαστάνης και συνεχίζει: "Φαίνεται ότι η οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα είναι ταυτόχρονα και κρίση αντίληψης για τα πράγματα".

Παρ όλα αυτά, "εμπόδια" που βρίσκουν μπροστά τους τα ΑμεΑ, τα οποία διεκδικούν το δικαίωμά τους στη γνώση, δεν μπορούν να αποδοθούν εξ ολοκλήρου στην οικονομική κρίση. Ακόμα και τις περασμένες χρονιές, τα βήματα που είχαν γίνει για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία ήταν ελάχιστα.

"Η υπόθεση της εκπαίδευσης των ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν έχει προσεγγιστεί με σοβαρότητα. Αυτό είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα", τονίζει ο πρόεδρος της ΕΣΑμεΑ και συμπληρώνει:

"Εάν δηλαδή ο φοιτητής είναι κωφός, θα παρέχεται διερμηνεία; Εάν είναι τυφλός, θα έχει πρόσβαση σε διδακτικό υλικό και μάλιστα στο χρόνο που το λαμβάνουν και οι υπόλοιποι φοιτητές; Εάν είναι κινητικά ανάπηρος, θα έχει πρόσβαση στις κτιριακές υποδομές; Αυτά τα θέματα είναι τα "κλειδιά" για την εκπαίδευση ΑμεΑ και δεν μπορεί να πει κανείς ότι δεν είναι γνωστά. Η ευθύνη ανήκει σε όλους".
Πριν από λίγο καιρό η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία είχε ζητήσει από τους αρμόδιους φορείς στα κριτήρια αξιολόγησης να συμπεριληφθούν και θέματα όπως η προσβασιμότητα σε κτίρια, σε διδακτική ύλη και σε διαδικτυακούς τόπους από ΑμεΑ.

"Κάτι τέτοιο δεν έγινε. Θεωρούμε ότι αυτή η κοντόφθαλμη αντίληψη για τα ΑμεΑ συνδέεται με μια ιατροκεντρική προσέγγιση και δεν είναι δικαιωματική".
Ελένη Βέργου
www.i-diadromi.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου